یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات امضا شد:

قراردادپروژه ماهواره ناهيد 2 بين سازمان فضايي با پژوهشگاه فضايي ايران

ماهواره

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰


قرارداد ساخت ماهواره ناهيد 2 به عنوان يکي از برنامه‌هاي راهبردي دستيابي به ماهواره‌هاي مخابراتي زمين آهنگ، در آستانه دهه مبارک فجر و با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و جمعي از معاونين و مديران وزارت به امضاي دکتر بهرامي رييس سازمان فضايي ايران و دکتر حدادپور رييس پژوهشگاه فضايي ايران رسيد.

وايمکس نيوز- به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ماموريت‌هاي اين ماهواره در دو دسته ماموريت‌هاي اوليه و ثانويه تعريف شده است. در ماموريت‌هاي اوليه، تمرکز بر توسعه و آزمون فناوري‌هاي اساسي مورد نياز مسير راهبردي است. از جمله آزمون انتقال مداري با استفاده از پيشرانش تک مولفه‌اي و دستيابي به عمر عملياتي 2 سال آزمون موقيعت يابي راديويي مستقل از GPS با قابليت استخراج TLE ، آزمون اعمال گشتاور وضعيت با استفاده از پيشرانش، ارتباط مخابراتي S&F اندازه‌گيري تشعشعات (دزيمتري) و آزمون ارتباط هم زمان تلفني به عنوان ماموريت ثانويه در دستور کار قرار دارد.
از جمله دست‌آوردهاي اين ماهواره مي توان به آزمودن فناوري‌هاي مورد نياز ماهواره‌هاي زمين آهنگ، کسب دانش و فناوري انتقال مداري و تنظيم و کنترل موقعيت و وضعيت ماهواره، توسعه و تثبيت بخشي از فناوري‌هاي ضروري در سيستم‌هاي پيشرانش ، توان الکتريکي ، محموله‌هاي مخابراتي ، OBDH ، کنترل حرارتي و .... اشاره کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو